۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان
درباره گروه

معرفي گروه مديريت

گروه مديريت، از آغاز تأسيس دانشگاه الزهرا، سال 1343 با عنوان خدمات اداري تشكيل گرديد و سپس به گروه مديريت، تغيير نام يافت. گروه مديريت نظر به  پيشينه خود، افزون بر تربيت دانشجويان،  با مديريت دانشي كه داراست، ايجاد دانش و آگاهي در همه سطوح جامعه را به عنوان وظيفه خود دانسته و همواره در اين راه گام برداشته است، و نيز با توجه به اينكه تفكر مديريت، دانشگاه را از جامعه جدا نمي داند، اقدامات استادان اين رشته موجب خدمات ارزنده اي به جامعه ايران گرديده است. اين گروه در حال حاضر، داراي دوازده (12) عضو هيئت علمي شامل  شش (6) دانشيار،  و شش (6) استاديار است.

 

معرفي رشته مديريت

امور اداره در سرزمين ايران ريشه اي ديرينه داشته و داراي پيشينه اي باستاني مي باشد. شايد بتوان گفت قديمي ترين دستگاه ديوانسالاري اداري جهان با قوانين پيشرفته و گستره جغرافيايي در زمان ايران باستان وجود داشته است، كه عليرغم گستردگي جغرافيايي، رعايت حقوق همگان و حتي توصيه جهت احترام به آداب و رسوم سرزمين هاي مختلف تحت حكمراني سرزمين ايران، از افتخارات ايرانيان است. قراردادهاي كاري كه به صورت سنگ نوشته وجود دارد، از قديمي ترين قراردادهاي كاري تاريخ بشريت، با قوانيني پيشرفته جهت رعايت حقوق افراد مشغول به كار، مربوط به دوره هخامنشي مي باشد. كاركردهاي گوناگون رشته مديريت اعم از، سازماني، اجرايي، رفتاري باعث گرديده اين رشته يكي از رشته هاي مورد توجه باشد و دانشگاه هاي پيشرفته دنيا تلاش مي نمايند بااستعدادترين افراد در اين رشته جذب گردند. رشته مديريت يك علم نيست، بلكه علمي است كه با بيشتر علوم در ارتباط است و اختصاص به يك مخاطب ندارد، بلكه همه جامعه و جوامع مورد مخاطب آن است.

مقاطع تحصيلي

رشته مديريت نخست با دوره كارشناسي در سال 1343 آغاز  به كار نمود. اكنون گروه داراي دو  رشته كارشناسي است. كارشناسي رشته مديريت بازرگاني با 128 دانشجو و كارشناسي رشته مديريت مالي با 55 دانشجو مي باشد. در سال 1379 نخستين رشته كارشناسي ارشد در رشته بازاريابي ايجاد گرديد و پس از آن رشته هاي ديگر  كارشناسي ارشد شكل گرفت. گروه مديريت، اكنون داراي 4 رشته كارشناسي ارشد و 5 گرايش مي باشد. كه عبارت از كارشناسي ارشد رشته مديريت مالي با 40 دانشجو، كارشناسي  ارشد رشته مديريت بازاريابي با 44 دانشجو، كارشناسي ارشد رشته مديريت فناوري اطلاعات با دو گرايش سيستم هاي اطلاعاتي با 33 دانشجو و گرايش كسب و كار الكترونيك با 34 دانشجو، و كارشناسي ارشد رشته مديريت اجرايي   (MBA)با 50 دانشجو، مي باشد. و نيز در كارشناسي ارشد رشته مديريت فناوري اطلاعات در شعبه اروميه با گرايش كسب و كار الكترونيك 16 دانشجو مشغول به تحصيل مي باشند. دوره دكتري رشته بازار يابي بين الملل در سال 91 آغاز  به كار نمود و اكنون گروه داراي 14 دانشجوي دكتري است. اكنون گروه با 414 دانشجو در سطوح مختلف به كار خود ادامه مي دهد.

 

بازار كار حرفه‌اي دانش آموختگان رشته مديريت

رشته مديريت داراي بازار كار متنوعي است. اين رشته، همواره در آمار اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه الزهرا بيشترين آمار اشتغال را به خود اختصاص داده است. نظر به توانايي هاي فارغ التحصيلان رشته، آنان در جذب به سازمان هاي مختلف، موفق بوده اند. فارغ التحصيلان گروه مديريت در بازار هاي گوناگون كار از جمله بازاريابي، زمينه هاي مالي و بازار هاي سرمايه، زمينه هاي مختلف مديريت فناوري اطلاعات، و اجرايي مشغول به كار شده اند، و نيز وارد مدارج  بالاتر تحصيلي گرديده اند.

 

توانمندي‌هاي پژوهشي و آموزشي

اعضاي هيئت‌علمي اين گروه در ارائه خدمات پژوهشي و دوره‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي زير از توانمندي‌هاي ويژه‌اي برخوردار مي‌باشند:

     بازاريابي

     بازاريابي بين اللملل

     كسب و كار الكترونيك

     رفتار مصرف كننده

     مديريت برند

     مديريت اسلامي

     مديريت دانش

     اخلاق و رفتار در فناوري اطلاعات

     سيستم هاي اطلاعاتي مديريت

     طراحي سيستم هاي خبره

     دولت الكترونيك

     معماري سازماني

     داده كاوي

     سيستم هاي اطلاعاتي منابع انساني

     رفتار شهروندي سازماني

     حقوق شهروندي

     حاكميت شركتي

     شبكه هاي اجتماعي

     رفتار سازماني

     پژوهش در مديريت فرهنگي جامعه

     مديريت فرهنگي سازمان

     مديريت زنان

     مديريت منابع انساني

     مديريت استراتژيك

     ارائه ديدگاه هاي جديد در مديريت

     مديريت مالي

     سرمايه گذاري و بورس

     بازارهاي مالي

     حسابداري مالي

     الگوهاي تامين مالي

 

نشريات گروه مديريت

فصلنامه‌هاي مديريت برند. و مديريت مالي، با مشخصات زير تحت نظارت گروه مديريت دانشگاه الزهرا (س) و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت مي نمايد:

نام فصلنامه

درجه

نام سردبير

نام مدير مسئول

مديريت برند

علمي - پژوهشي

دكتر مير احمد امير شاهي

دكتر زهرا رزمي

راهبرد مديريت مالي

علمي- پژوهشي

دكتر ابراهيم عباسي

دكتر محمد رضا رستمي

 


تاریخ به روز رسانی:
1396/07/17
تعداد بازدید:
7164
گروه مدیریت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خيابان شيخ بهايي شمالي،درب شرقي دانشگاه الزهرا، ساختمان مصلي نژاد، دانشكده علوم اجتماعي و اقتصادي   كدپستي : 1993893973
تلفن : 982188058491+ فاكس : 982188047862+
 socialeconomic[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.